کمپ ترک الکل در تهران

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید نوشیدن الکل را متوقف کنید. اگر میخواهید یک تغییر در سبک زندگی خود دهید، و با حالت مستی، بی خوابی، اضافه وزن و مشکلات جسمانی که الکل به وجود می‌آورد خداحافطی کنید بهتر است مشروبات الکلی را کنار بگذارید و به یک کمپ ترک الکل خوب مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کمپ ترک الکل تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۴۹۹۸۶۰

ما در کمپ ترک الکل موسسه راهی به سوی نور با کمک مشاواران و متخصصین ترک اعتیاد این امر را برای شما راحت تر خواهیم کرد. در ادامه با عوارض و مشکلاتی که مشروبات الکلی برای شما به وجود می‌آورند، بیشتر خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کمپ ترک الکل در تهران مخصوص مردان معتاد به مشروبات الکلی

عوارض اعتیاد به الکل

بسیاری از افراد معتاد به الکل، در ابتدا به صورت خیلی کم الکل مصرف می‌کردند ولی در نهایت با باری از مشکلات خانوادگی و جسمی روز به روز مصرفشان زیاد شد. مصرف زیاد الکل می‌تواند مواردی چون افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات جنسی و فرار از مشکلات را برای شما به وجود بیاورد.

پبشنهاد مطالعه: درمان بی حوصلگی و افسردگی بعد از ترک اعتیاد

مصرف طولانی مدت الکل عوارض قلبی، فشار خون بالا و مشکلات کبدی ایجاد می کند. مصرف الکل در زنان باردار موجب “سندرم الکل جنینی” می‌شود. این سندروم شایع ترین علت عقب ماندگی ذهنی قابل پیشگیری شناخته می‌شود.

به گفته مرکز مطالعات اعتیاد کشور «براساس پیمایش ملی سلامت روان که توسط وزارت بهداشت انجام شده است (۹۰-۱۳۸۹)، برآورد می شود که حدود یک درصد جمعیت کشور (چیزی حدود یک میلیون نفر) در ۱۲ ماه گذشته دچار سوء مصرف و یا وابستگی به الکل بوده اند و ۵.۶ درصد جمعیت مصرف الکل داشته اند. بنابراین، در معرض خطرات مصرف الکل هستند.

برای بعضی از افراد، قطع و نوشیدن الکل می تواند به دلایل پزشکی ضروری باشد. آنها به دلیل بیماری و وضعیت بدی که با مصرف الکل برای خود به وجود آورده‌اند، باید مصرف الکل رو کنار بگذارند. بیماری هایی مانند کبد چرب، زخم معده، سوءتغذیه و سکته که میتواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

بهترین روش ترک مشروبات الکلی

برای ترک مشروبات الکلی روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط فرد بیمار دارای اعتیاد متفاوت است.

روش ترک مشروبات الکلی در کمپ ترک اعتیاد

ترک الکل در کمپ

در وهله اول با کمک مشاورین کمپ فرد معتاد به الکل را از لحاظ روحی برای کنار گذاشتن مشروبات الکی آماده میکنیم. بهتر است شخص انگیزه و دلیل خود را برای ترک یاداشت کند، این کار به روند بهبودی و برگشت سلامت جسمی و روانی او بسیار کمک میکند.

ترک الکل با سم زدایی بدن

یکی دیگر از موثرترین راه‌های ترک الکل، سم زدایی بدن است. در مرکز ترک اعتیاد راهی به سوی نور از این روش برای ترک الکل استفاده می‌شود. سم زدایی با توجه به نوع مدت زمان اعتیاد و مصرف و همچنین معاینه‌ی فیزیکی که تحت نظر پزشک صورت میگیرد، انجام می‌شود.

ترک مشروبات الکلی با تغییر رفتار و سبک زندگی

به خانواده و دوستان خود بگویید که قصد دارید نوشیدن الکل را متوقف کنید و دلیل آن را هم توضیح دهید. به این ترتیب، می توانید موفقیت‌های خود را در ترک الکل با آنها درمیان بگذارید. این کار باعث میشود که در ادامه درمان آنها شما تشویق کنند و به شما امید دهند. بهترین راهکار برای تغییر رفتار عبارتنداز:

  • تغذیه خوب
  • استراحت کافی
  • استفاده از ویتامین‌ها
  • ورزش کردن
  • محاشرت بیشتر با خانواده

 و غیره باشد.

پیشنهاد مطالعه: نقش خانواده و جامعه در درمان اعتیاد

علائم ترک الکل

علائم ترک الکل از خفیف تا شدید متغیر است و شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • تکان دادن
  • تعریق
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • اضطراب و بی قراری
  • گرفتگی معده و اسهال
  • مشکل در خواب یا تمرکز
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون

علائم ترک الکل معمولاً ظرف چند ساعت پس از ترک الکل شروع می شود، در یک یا دو روز به اوج خود می رسد و در عرض پنج روز بهبود می یابد.

ترک الکل چند روز طول میکشد؟

مهم ترین عامل برای تعیین اینکه ترک اعتیاد به الکل چند روز طول میکشد، انگیزه و اراده شخص بیمار است. پس هرچه بیمار خواهان همکاری بیشتری باشد روند درمانی وی سریع‌تر خواهد بود. علاوه بر آن میزان و مدت مصرف بر مدت زمان ترک الکل تاثیرگذار است.

ترک الکل شامل فرایند سم زدایی، روان درمانی و سپس مرحله مراقبت‌های بعد از ترک به دلیل جلوگیری از لغزش خواهد بود. سم زدایی بدن از الکل به طور معمول بین ۷ تا ۱۰ روز طی می شود، اما علائم ترک پس از آن برای هر بیمار متفاوت خواهد بود. برای مثال ممکن است برای برخی تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد و برای برخی تا ماه‌ها طول بکشد.

ترک الکل در منزل

ترک الکل در منزل تنها برای افرادی که میزان مصرف و مدت زمان اعتیاد آنها به الکل کم بوده است مناسب می‌باشد. اما کسانی که مصرف بالای الکل و مدت مصرف طولانی دارند باید حتما تحت مراقبت باشند.

ترک الکل در منزل اگر به صورت خودسرانه و ناگهانی انجام شود؛ از عواقب بسیار بدتری برخوردار خواهد بود. این امر می‌تواند موجب تشنج و یا حتی مرگ شود. درنتیجه بهتراست تا به صورت تدریجی و به کمک برنامه‌های کمپ زیر نظر پزشک موردنظر و مشاوران کمپ، درمان را انجام دهید.

اگر قصد دارید برای همیشه و به شکل اصولی اقدام برای درمان اعتیاد به الکل انجام دهید، می‌توانید با کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور با مجوز از سازمان بهزیستی در تماس باشید.

بهترین مرکز و کمپ ترک الکل در تهران

اعتیاد به الکل و مصرف الکل می تواند تمام جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مصرف طولانی مدت الکل می تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند و تقریباً بر هر اندام بدن شما از جمله مغز شما تأثیر بگذارد.

مشروب خواری همچنین می تواند به ثبات عاطفی، مالی، شغلی و توانایی شما برای ایجاد و حفظ روابط رضایت بخش آسیب برساند. در نتیجه بهترین راهکار، ترک الکل و مراجعه به کمپ ترک اعتیاد است تا با شروع درمان اعتیاد به مشروبات الکلی، زندگی جدید و بهتری برای شما ساخته شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *