ترک کمیکال در کمپ

برای اینکه درک بهتری از ماده مخدر کمیکال داشته (Chemical Drug) باشید، می خواهیم شما را با مواد مخدر توهم زا آشنا کنیم چرا که منظور از ترک کمیکال همان مواد توهم زا است. توهم زاها دسته ای از داروها هستند که باعث ایجاد توهم می شوند که در آن افراد تصاویر را می بینند، صداها را می شنوند و احساساتی را احساس می کنند که بسیار واقعی به نظر می‌رسند، اما در اصل واقعی نیستند. مهمترین اثرات بد کمیکال (مریم گلی) بر روی مغز و ذهن است که می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

بهترین روش ترک کمیکال

برای یافتن بهترین روش ترک کمیکال یا هر ماده مخدر دیگری باید کمی با آن آشنا شد. معمولا مخدرها به دو دسته توهم زاهای کلاسیک و داروهای تجزیه کننده تقسیم می شوند. هر دو دسته مواد، عوارض جانبی مشابهی دارند و می توانند ساخته دست بشر بوده یا در گیاهان و قارچ ها یافت شوند.

ترک کمیکال در کمپ تهران

اگر سوالی در مورد کمپ ترک کمیکال دارید از ما بپرسید.

روش های مختلفی که افراد از کمیکال (مواد توهم زا) استفاده می کنند شامل:

  1. مصرف به صورت قرص یا مایع
  2. مصرف به صورت خام یا خشک
  3. دم کردن آنها در چای
  4. خرخر کردن یا تزریق
  5. استنشاق، بخار کردن، یا سیگار کشیدن
  6. جذب آنها از طریق پوشش داخل دهان از طریق کاغذهای آغشته به دارو است.

برخی از نمونه های متداول مواد توهم زا عبارتند از:

  • توهم زاهای تجزیه کننده مثل کتامین، دکسترومتورفان DXM و مریم گلی (سالویا).
  • توهم زاهای کلاسیک مثل LSD دی اتیل آمید اسید لیسرژیک، سیلوسایبین یا قارچ جادویی، DMT دی متیل تریپتامین.

مریم گلی (گیاه مخدر)

تا اینجا با مواد Chemical Drug توهم زا آشنا شدید، حال می خواهیم شما را با یکی از مواد توهم زایی که استفاده آن بین جوانان باب شده و دارویی خطرآفرین است، آشنا کنیم.

گیاه مریم گلی یا ماده مخدر کمیکال

گیاهی که از آن کمیکال تولید میکنند.

کمیکال که با نام مریم گلی نیز شناخته می شود گیاهی است بومی کوه های جنوب مکزیک، نوعی سالویا دیوینوروم Salvia Divinorum، دارای ماده ای به نام سالوینورین A (به انگلیسی: Salvinorin A) است که می تواند باعث تجربه های شدید روانگردانی شود. این ماده توهم زا بر ساختارهایی در مغز تأثیر گذارده که آن را از سایر داروهای توهم زا همانند ال اس دی و قارچ ها که بر سطح ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز تأثیر می گذارد، متفاوت می کند.

عوارض کمیکال Chemical Drug مریم گلی یا همان نعناع جادویی

اثرات مریم گلی به سرعت و گاهی در کمتر از یک دقیقه ظاهر می شود. معمولاً بعد ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت ناپدید می شوند. اثرات آن بر مهمترین بخش بدن یعنی مغز و ذهن است که می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. افرادی که این گیاه را استفاده می کنند، بسته به اینکه چه مقدار دوز قوی از دارو را مصرف کرده اند، می توانند ترسناک باشند و دست به کارهای خطرناک بزنند.

عوارض کمیکال در کوتاه مدت و بلند مدت متداول آن شامل:

  • تغییرات دما در بدن
  • توهمات و تغییرات در ادراک بصری
  • ضربان قلب نامنظم
  • خنده های کنترل نشده
  • نوسانات خلقی و عاطفی
  • مسخ شخصیت (حس ارتباط بدن با دنیای اطراف)
  • مشکل در تمرکز (سرگیجه و سبکی سر)
  • ناتوانی در تشخیص تفاوت بین آنچه واقعی است و آنچه تصور می شود
  • عدم هماهنگی و لکنت زبان است.

بزرگترین مشکل استفاده از مریم گلی این است که اثرات روانی چشمگیری دارد. تا جایی که این دارو قادر است هماهنگی و واقعیت مصرف کننده را مختل کرده و خطری واقعی همانند آسیب جدی یا مرگ تصادفی را برای وی در پی داشته باشد.

نام های دیگر مریم گلی شامل:

حکیم پیشگو، نعناع جادویی، ماریا پاستورا، سالی دی و گیاه چوپان می شود.

نحوه استفاده از کمیکال

گیاه مریم گلی با ماده مخدر گل متفاوت است برای آشنایی با ترک ماری جوانا یا همان گل این مطلب را بخوانید: ترک گل

به عنوان یک دارو، مریم گلی معمولاً به صورت برگ های سبز تازه یا برگ های سبز خرد شده خشک شده، عرضه می شود. همچنین می تواند به عنوان عصاره مایع ارائه شود. به طور سنتی، کاربران، برگ های تازه مریم گلی را می جوند یا عصاره آن را نوشیده و یا دم می کنند، اما اکنون مردم برگ های خشک آن را نیز همانند ماری جوانا در لوله دود می کنند.

ترک کمیکال در کمپ ترک اعتیاد تهران

علائمی که نشان میدهند فرد از ماده مخدر کمیکال (مریم گلی) استفاده می کند

  1. الگوهای خواب نامنظم.
  2. رفتارهای عجیب و خارج از شخصیت.
  3. کناره گیری از خانواده و دوستان.
  4. تغییر در تغذیه و اشتها.
  5. از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا لذت بخش بوده اند.
  6. پایین آمدن سطح نمرات یا کم کاری در محل کار.
  7. مشکل در تمرکز و به خاطر سپردن چیزها.

روش های موثر برای ترک اعتیاد مریم گلی کمیکال

همانطور که میدانید اعتیاد نوعی بیماری بوده که بر قسمت هایی از مغز تأثیر می‌گذارد. زمانی که فرد مصرف کننده از اعتیاد رنج می ‌برد، نمی‌تواند میزان مصرف ماده مخدر کمیکال و دفعات مصرف آن را کنترل کند. رفتارها، ظاهر فیزیکی، وضعیت عاطفی، امور مالی و روابط بین فردی می توانند در نتیجه اعتیاد به مریم گلی آسیب ببینند.

برنامه ‌های درمان اعتیاد می‌تواند به بررسی دلایل سوء مصرف مریم گلی و کمک به دستیابی به پرهیز و جلوگیری از عود آن کمک کند. خدمات سم زدایی نیز می تواند به افراد کمک کند تا به طور ایمن مصرف مریم گلی را متوقف کنند. در حالی که عوارض جانبی ترک را مدیریت می کنند و سپس می توان آنها را با یک برنامه درمانی که هم شامل درمان و هم جلسات مشاوره است دنبال کرد.

توانبخشی بستری یا سرپایی برای درمان توهم زا می تواند انواع مختلفی از رفتارهای درمانی و درمان تخصصی را برای رسیدگی به علل ریشه ای رفتارهای اعتیادآور شما ارائه دهد. در طول درمان در کمپ ترک اعتیاد، مراجعین می توانند به کمک نزدیکان حمایت کننده و اعضای خانواده و دوستان برای بهبود مشکلات رابطه، برقراری مجدد روابط سالم و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری اعتیاد و تأثیرات آن بر خانواده و شرکت در جلسات مختلف مشاوره ای و همکاری کردن به درمان خود کمک کنند.

به دنبال جایی برای ترک کمیکال هستید؟

مریم گلی دارای اثرات بالقوه مخربی است که می تواند تا آخر عمر باقی بماند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان برای کاهش استفاده در حال تلاش هستید، یا متوجه شده اید که برای کنار آمدن بیشتر به آن نیاز دارید، کمک در دسترس است. همین امروز با یک ارائه دهنده درمان تماس بگیرید. آنها می توانند جزئیات مفیدی در مورد امکانات و درمان ها برای کمک به افرادی که با وابستگی به مریم گلی دست و پنجه نرم می کنند ارائه دهند.

موسسه راهی به سوی نور با ارائه بهترین خدمات درمانی درجه یک کمپ ترک اعتیاد در تهران با مجوز از بهزیستی؛ کمک می کند تا بیماران از بلایای خانمان سوزی چون انواع مواد مخدر پاک شوند و به یک زندگی سالم روی آورند. اراده و همکاری مراجعه کننده به کمپ، بخش عمده ای از موفقیت در پاکی را تضمین می‌کند.

همچنین این مجموعه در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمت به صورت همزمان به بیماران ترخیص شده و خانواده آنها که اعتیاد در آنها رخ داده است را ایجاد نماید. اگر بخواهیم به صورت کوتاه و خلاصه به این زیرساخت‌ها اشاره کنیم. میتوان به استفاده از نیروهای آموزش دیده روانپزشک روانشناس متخصص اعتیاد، طراحی و استقرار سامانه ارتباط با مخاطب و باشگاه مخاطبین، به سازی وب سایت اینترنتی موسسه برای ارائه خدمات بهتر و ایجاد یک مرکز تخصصی مشاوره در حوزه اعتیاد اشاره کرد.