کمپ ترک گل

کمپ ترک گل محلی مناسب برای درمان و بهبودی ترک مواد مخدر ماری جوانا است. یکی از پرمصرف‌ترین و خطرناک‌ترین مواد مخدری که در بین جوانان دست به دست و مصرف میشود، مواد مخدر (ماری جوانا) است. اثرات و تاثیرات نامطلوبی که مواد مخدر گل بر بدن و مغز افراد میگذارد جبران‌ ناپذیره، که در کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور کاملا در مورد عواقب و خطرات ماده مخدر ماریجوانا (گل) پرداخته‌ایم.

ترک مواد مخدر گل (ماری جوانا)

برخی افراد تصور می کنند که ماری جوانا به انگلیسی: (Marijuana) نسبتاً بی ضرر است، اما تحقیقات نشان داده است که می تواند تعدادی از اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. کشیدن گل اثرات بسیار مخربی روی مغز و بدن می گذارد و تا ۳۰ روز این عوارض باقی می ماند و کار به جایی می رسد که برای ترک ماری جوانا باید به یک کمپ ترک گل مخصوص مراجعه کنید.

پیشهاد مطالعه: بعد از کشیدن گل چه اتفاقی می افتد

کمپ ترک گل و ماری جوانا در تهران

برای اطلاع بیشتر در مورد کمپ ترک گل با ما تماس بگیرید.

در این راهنما به بررسی برخی از درمان ها و راه حل هایی می‌پردازیم که می توانند به شما برای ترک ماری جوانا کمک کنند. همچنین با اطلاعاتی در مورد علائم ترک که ممکن است آنها را تجربه کنید، آشنا می شوید.

معرفی کمپ ترک اعتیاد: کمپ ترک اعتیاد

عوارض مواد مخدر گل

انواع مختلف داروها به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر می گذارند و اثرات مرتبط با مواد مخدر می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. چگونگی تأثیر دارو بر یک فرد به عوامل مختلفی از جمله اندازه بدن، سلامت عمومی، مقدار و قدرت دارو و اینکه آیا هر داروی دیگری همزمان در سیستم وجود دارد یا خیر، بستگی دارد. مهم است که به یاد داشته باشید که داروهای غیرقانونی مواد کنترل شده نیستند، و بنابراین کیفیت و قدرت ممکن است از یک دسته به دسته دیگر متفاوت باشد.

داروها می توانند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند. این اثرات می تواند جسمی و روانی باشد و می تواند شامل وابستگی باشد. اگر مواد مصرف کرده اید ممکن است متفاوت رفتار کنید، احساس متفاوتی داشته باشید و متفاوت فکر کنید. و ممکن است برای کنترل اعمال و افکار خود دچار مشکل شوید. ممکن است بدون فکر کردن در مورد آسیبی که به بدنتان وارد می شود شروع به مصرف مواد کنید.

در کل مصرف مواد مخدر گل مثل شاهدانه، تنباکو، ماری جوانا و … می تواند بر پیامدهای سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت تأثیر بگذارد. برخی از این پیامدهای سلامتی می توانند جدی و احتمالاً غیرقابل برگشت باشند.

بهترین روش برای ترک مواد مخدر گل

۶ مرحله ای که می تواند به ترک مواد مخدر در کمپ ترک گل کمک کنند:

۱- آماده شدن برای ترک گل

هنگامی که تصمیم به ترک مواد مخدر گل ماری جوانا یا همان علف هرز (وید) گرفتید. ایده خوبی است که با علائم ترکی که ممکن است در هنگام ترک دارو تجربه کنید، آشنا شوید. با انجام این کار، از نظر ذهنی آمادگی بیشتری خواهید داشت و می توانید برنامه ریزی کنید، که چگونه با این علائم در کمپ ترک گل کنار بیایید.

علائم رایج ترک مواد مخدر گل شامل پرخاشگری، اضطراب، تغییر اشتها، ایجاد هوس ها، افسردگی، علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، تعریق و لرز، سردرد، تحریک پذیری، مشکلات خواب و کاهش یا افزایش وزن است.

برای اکثر افرادی که مصرف ماری جوانا خود را قطع می کنند، علائم ترک معمولاً حدود یک تا دو هفته در کمپ ترک گل طول می کشد. با این حال، برخی از افراد ممکن است این علائم را برای چندین هفته یا حتی ماه ها داشته باشند.

۲- کاهش مصرف گل

Tapering فرآیندی است که شامل کاهش تدریجی مصرف دارو با کاهش دوز مصرفی در یک دوره زمانی مشخص است. هدف از این کار این است که به آرامی اجازه دهیم بدن به سطوح پایین این ماده عادت کند و در عین حال علائم ترک دارو را به حداقل برساند. اگر تصمیم دارید رویکرد تدریجی را امتحان کنید، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

به خود مهلت بدهید؛ تاریخی را انتخاب کنید که دوست دارید سیگار کشیدن ماری جوانا را برای همیشه ترک کنید. سپس مشخص کنید که تا آن تاریخ چقدر باید برای ترک سیگار کاهش دهید.

یک استراتژی کاهشی انتخاب کنید؛ ممکن است هر روز یا هر هفته مقدار معینی را کاهش دهید. همچنین ممکن است به یک محصول شاهدانه با قدرت پایین تر روی بیاورید.

۳- عوامل حواس پرتی برای خود ایجاد کنید

یافتن راه هایی برای مشغول ماندن می تواند به منحرف کردن حواس شما از برخی از علائم ناخوشایند ترک کمک کند. همچنین می تواند ذهن شما را از هوس های دارویی که ممکن است تجربه می کنید دور نگه دارد.

در کمپ ترک گل به دنبال کارهایی باشید که می توانید انجام دهید که به دور کردن ذهن شما از کشیدن علف هرز کمک کند. اگر معمولاً در دوره‌های خاصی سیگار می‌کشید، مثلاً در تعطیلات آخر هفته، فعالیت‌هایی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند مشغول و حواس‌تان پرت شود مثل ورزش کردن و وقت گذرانی با افراد شاد و سرحال و … .

۴- مراقبت از خود

مقابله با علائم ترک ماری جوانا می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین مراقبت از خود در این دوران بسیار مهم است. مطمئن شوید که استراحت کافی دارید و از یک رژیم غذایی سالم حاوی چربی امگا ۳ استفاده می کنید. ویتامین D نیز می تواند مهم باشد. بسیاری از افراد برای جلوگیری از کمبود ویتامین D، بهتر است آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند. لذا از پزشک خود در کمپ ترک گل بپرسید که آیا ممکن است از مکمل ویتامین D بهره مند شوید.

هنگامی که متوجه شدید که با استرس یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، سعی کنید از تکنیک های موثر مدیریت استرس مانند تنفس عمیق یا آرام سازی پیشرونده عضلانی استفاده کنید.

۵- محرک های خود را درک کنید

هنگامی که می خواهید سیگار را ترک کنید، ضروری است که از شر هر وسیله مرتبط با ماری جوانا در خانه خود خلاص شوید. خلاص شدن از شر دارو به خودی خود بسیار مهم است، اما باید هرگونه پیپ، کاسه، بونگ، ویپ و محصولات مرتبط را نیز حذف کنید. در دسترس داشتن آنها، تسلیم شدن به ولع مصرف مواد مخدر را آسان تر و وسوسه انگیزتر می کند.

۶- به دنبال پشتیبان باشید

ممکن است متوجه شوید که برخی از افراد در زندگی شما ممکن است کمتر حمایت کنند؛ به ویژه اگر بیشتر زندگی اجتماعی شما حول محور مصرف ماری جوانا باشد. در این موارد، ممکن است لازم باشد برخی از روابط و مکان‌هایی که وقت خود را در آن می‌گذرانید، ارزیابی مجدد کنید.

با افرادی که ترک سیگار را چالش برانگیزتر می کنند، مرزهایی ایجاد کنید. با دوستان حامی در مورد اهداف خود صحبت کنید. آنها می توانند در کمپ ترک گل تشویق و حمایتی را که شما برای موفقیت نیاز دارید ارائه دهند.

برای اطلاع و درمان هر نوع اعتیاد به مواد مخدر با موسسه راهی به سوی نور تماس بگیرید. ما بهترین روش ترک اعتیاد را به شما معرفی میکنیم.

ترک و عوارض گل یا ماری جوانا. عکس مواد مخدر گل

مصرف گل در ایران ممنوع است. ترک ماده گل یا علف در کمپ امکان پذیر است.

عوارض اعتیاد به ماری جوانا

ماری جوانا که می‌توان آن را حشیش، علف هرز، گلدان یا دوپ نیز نامید؛ به گل‌ها، برگ‌ها، ساقه‌ها و دانه‌های خشک شده گیاه شاهدانه اشاره دارد. گیاه شاهدانه حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب (یا کانابینوئید) است. این ترکیبات شامل تتراهیدروکانابینول (THC) است که باعث اختلال یا تغییر ذهن می شود و همچنین سایر ترکیبات فعال مانند کانابیدیول CBD.

در واقع ماری جوانا رایج ترین ماده مخدر غیرقانونی فدرال در ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۸.۲ میلیون نفر از آن استفاده می کردند. مصرف ماری جوانا ممکن است طیف گسترده ای از اثرات سلامتی بر بدن و مغز داشته باشد.

از جمله پیامدهای استفاده از مواد مخدر گل عبارتند از:

  1. احتمال تصادف را بالا میبرند.
  2. ممکن است مرتکب تجاوز جنسی یا سایر اعمال خشونت آمیز شوید.
  3. خوابیدن، فکر کردن، استدلال کردن، به خاطر سپردن و حل مشکلات برایتان سخت می شود.
  4. باعث آسیب رساندن به اندام ها و سیستم های بدن شما مانند گلو، معده، ریه ها، کبد، پانکراس، قلب، مغز، سیستم عصبی می شوند.
  5. ایجاد سرطان (مانند سرطان ریه ناشی از استنشاق داروها).
  6. بیماری های عفونی، ناشی از تجهیزات تزریق مشترک و افزایش بروز رفتارهای پرخطر.
  7. اگر باردار هستید به کودک شما آسیب می رساند.
  8. آکنه یا ضایعات پوستی در صورتی که دارویی که مصرف می کنید باعث شود پوست خود را بخارانید یا خراش دهید.
  9. اگر به طور منظم تزریق کنید، آثار سوزن و رگ های فرورفته.
  10. مشکلات فک و دندان به دلیل فشردن و ساییدن دندان ها؛ یا بوی بد دهان، حفره دندان و بیماری لثه.
  11. نوسانات خلقی و رفتار نامنظم.
  12. روان پریشی (از دست دادن ارتباط با واقعیت).
  13. خطر ابتلا به بیماری های روانی، افسردگی، خودکشی و مرگ.

هر گل و گیاهی که بر روی زمین می‌روید، دارای خواص دارویی مفید و یا مضر است. که خواص دارویی آنها ممکن است از قسمت های مختلف گیاه از جمله برگ، ریشه، پوست، میوه، دانه ها و یا گل ها به دست آید. قسمت های مختلف گیاهان می توانند حاوی مواد فعال مختلف در یک گیاه باشند. بنابراین، یک قسمت از گیاه می تواند سمی باشد در حالی که قسمت دیگری از همان گیاه می تواند بی ضرر باشد. در ادامه قرار است در مورد نمونه های مهم و پرمصرف گل های مخدری که به طور شگفت انگیزی می توانند بر مغز تاثیر بگذارند، صحبت کنیم.

راه های مختلفی که مردم از ماری جوانا استفاده می کنند:

  • کشیدن سیگارهای دستی به نام مفصل یا سیگارهای ماری جوانا به نام بلانت (اغلب با برش دادن سیگارهای باز و جایگزینی مقداری یا تمام تنباکو با ماری جوانا ساخته می شود).
  • استنشاق دود با استفاده از لوله های شیشه ای یا لوله های آب به نام بونگ.
  • استنشاق بخار با استفاده از دستگاه هایی که مواد فعال از جمله THC را از ماری جوانا به بخار می کشد. برخی از بخارسازها از عصاره مایع ماری جوانا استفاده می کنند.
  • نوشیدن چای دم کرده با ماری جوانا یا خوردن غذا با ماری جوانا پخته شده در آن، که گاهی اوقات خوراکی نامیده می شود. مانند کلوچه ها یا آب نبات و … .

در نهایت

این را بدانید که انواع مختلف داروها و مواد مخدر از طریق مختلف بر بدن شما تأثیر می گذارند.

آنها می توانند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند که می توانند هم جسمی و هم روانی باشند.

ممکن است فکر کنید مواد مخدر مشکلی ایجاد نمی کنند زیرا شما فقط یک مصرف کننده معمولی هستید.

مصرف مواد مخدر می تواند به سرعت بر سلامت و سایر جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارند.

در این مطلب در مورد مواد مخدر گل (ماری جوانا) و عوارض استفاده از آنها؛ چگونگی ترک در کمپ ترک گل و هر آنچه که لازم بود در مورد این مواد مخدر افیونی بدانید را در اختیارتان

گذاشتیم. امیدواریم با مطالعه این راهنما اطلاعات مفیدی کسب کنید.

1 پاسخ
  1. هادی
    هادی گفته:

    الان هر کی رو داری می‌بینی داره گل میکشه توی پارکها که افتضاحه. بوی بدش سره ادمو میترکونه.متاسفانه تو جیب پسرم گل پیدا کردم نمیدونم چیکار کنم یعنی معتاد شده. از ترس اینکه روش توی روی من باز نشه بهش حرفی نزدم. لطفاً منو راهنمایی کنید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *