کمپ ترک اعتیاد پردیس

کمپ ترک اعتیاد پردیس با داشتن مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور و دارا بودن فضای مناسب و همینطور برخورداری از یک تیم درمان متخصص سال‌هاست که در امر ترک مواد مخدر فعالیت دارد. هدف اصلی کمپ ترک اعتیاد کمک به افراد بیمار جامعه و بازگرداندن افراد بهبود یافته به یک زندگی سالم است.

 

 

هزینه مرکز درمان و ترک اعتیاد پردیس

پس از بررسی توانایی‌ها و قابلیت‌های کمپ، هزینه اقامت در آن برای فرد بیمار حائز اهمیت است. درصورتی که فرد کمپ‌های خصوصی و یا نیمه دولتی را انتخاب نماید برخلاف کمپ‌های دولتی مستلزم پرداخت هزینه خواهد شد. هزینه کمپ ترک اعتیاد پردیس نیز همانند سایر کمپ‌ها تحت تاثیر موارد زیر قرار می‌گیرد.

  1. نوع مواد مخدر مصرفی فرد بیمار
  2. مدت زمانی که فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده و مصرف کرده است.
  3. میزان روزهای اقامت در کمپ (موارد یک و دو که در این مورد تاثیر گذار هستند)
  4. شرایط و ویژگی‌هایی که کمپ به عنوان امکانات در اختیار فرد بیمار قرار می‌دهد. که این مورد می‌تواند شامل: موقعیت جغرافیایی کمپ، امکانات رفاهی، نوع تغذیه و … باشد.

نحوه پذیرش در مرکز ترک اعتیاد پردیس

فرد بیمار در صورتی که با رضایت خود به کمپ مراجعه کند؛ کمپ پس از بررسی‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، فرد مذکور را پذیرش و بستری می‌نماید. نحوه پذیرش در مرکز ترک اعتیاد پردیس بر طبق مراحل زیر صورت می‌گیرد.

  • مراجعه به پذیرش و گرفتن شرح حال بیمار
  • مراجعه به پزشک و انجام معاینات اولیه
  • مراجعه به آزمایشگاه و انجام آزمایش‌ها تجویزی پزشک
  • دریافت وسایل شخصی( حوله، مسواک، صابون، لباس و …)
  • پذیرش در سالن سم زدایی و شروع مراحل دوره زیر نظر پزشکان و روانشناسان به صورت ۲۴ ساعته

چگونگی دوره درمان و مدت زمان اقامت در کمپ پردیس

دوره درمان و مدت زمان اقامت در کمپ ترک اعتیاد پردیس همانطور که در مطالب بالا بیان شد؛ بستگی به نوع مواد مخدر مصرفی و مدت زمان مصرف آن توسط فرد بیمار دارد و البته در کنار این دو مورد رضایتمندی بیمار و انگیزه قلبی او جهت ترک از اعتیاد بسیار مهم و قابل تامل است.

پس از آنکه بیمار وارد مرحله سم زدایی می‌شود، حداقل ۲۱ روز زمان می‌برد تا درکنار تجویزهای پزشکان و خدمات کمپ، به پاکسازی بدن برسد. البته دوران ترک در این ۳ هفته خلاصه نمی‌شود و مداوای بیمار پس از ترخیص نیز ادامه خواهد داشت.

مددکار و روانشناس کمپ، وظیفه خطیر روانشناختی و بازپروی بیمار در کنار استعدادیابی او را برعهده دارند. به این نحو که بیمار در طی دوران ترک، از مزایای دوره‌های روانشناسی و گروه‌های گفتگو بهره برده و انگیزه بیشتری جهت قرارگیری در مسیر بهبود پیدا می‌کند.

بیمار طی دوره‌های روانشناسی، استعداد یابی شده و باتوجه به امکانات کمپ شروع به ارائه توانایی‌های هنری، فرهنگی و … می‌کند، مددکار نیز با بررسی فعالیت‌های بیمار، او را به مراکز کاریابی معرفی می‌کند.

ارتباط گروه درمانی و مشاوره کمپ ترک اعتیاد پردیس با بیمار و خانواده او سبب می‌شود تا بیمار پس از ترخیص با خیالی آسوده وارد زندگی جدید خود شده و درصورتی که دچار وسوسه و عود گردد با ارتباطی که مشاور به صورت تلفنی و حضوری با او دارد، مجدد در مسیر درمان قرار می‌گیرد. به این طریق شخص بهبود یافته کمتر دچار عود و اعتیاد مجدد می‌شود.

امکانات مرکز ترک اعتیاد پردیس

داشتن امکانات مناسب در هر کمپ از اصول و شرایط یک کمپ ایده آل است. امکانات ترک اعتیاد پردیس نیز سبب شده تا این کمپ جز بهترین کمپ های ترک اعتیاد در شرق تهران شود.

از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتاق‌های مناسب با نورگیری و تهویه عالی
  • سالن‌های ورزشی
  • سالن های مطالعه و گردهمایی دوره‌های روانشناسی
  • استخر
  • سالن غذاخوری مطبوع
  • برنامه‌های غذایی مناسب جهت دوران نقاعت و بازپروری بیمار
  • ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری

مرکز درمانی پردیس بهترین کمپ ترک مواد مخدر در شرق تهران

کمپ پردیس (موسسه راهی به سوی نور) با داشتن مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور کاملا معتبر است. همچنین می توان از سازمان های مربوطه استعلام مجاز بود فعالیت کمپ پردیس را مطلع شد.

روش درمان مناسب، سم زدایی بدن از مواد مخدر، به کار گیری نیروی کارآمد و متخصص درمان و روان، امکانات رفاهی مناسب جهت افزایش انگیزه فرد نسبت به ترک اعتیاد در دستور کار این کمپ است. همچنین ارائه بهترین برنامه درمانی و غذایی در دوران نقاهت، کمپ ترک اعتیاد راهی به سوی نور را بهترین کمپ‌ برای ترک انواع مواد مخدر در شرق تهران تبدیل کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *